מחיר שיפוץ בניין חיצוני

מחיר שיפוץ בניין חיצוני

מהו מחיר שיפוץ בניין חיצוני? שאלה זו מעסיקה לא מעט וועדי בתים שרוצים לבצע שיפוץ ייסודי בבניין שלהם, אך לא יודעים כמה עליהם להשקיע לשם זאת. בראש ובראשונה יש להסביר שעלות השיפוץ נובעת מהרבה מאוד גורמים כגון עלות החומרים השונים, כוח העבודה והציוד הנדרש לה (עבודה בגובה דורשת לא פעם שימוש בסנפלינג), שכר הפועלים, זמן הביצוע וגם פוליסות ביטוח לבניין עצמו, צורת הבניין, המיקום שלו, כמה פיגומים נדרשים לצורך השיפוץ ועוד…

רק יועץ בנייה, אדריכל או מפקח שמכין כתב כמויות ואומדן ביצוע יכול להעריך כמה יעלה לשפץ את הבניין חיצונית, וגם אז הצעת המחיר המדויקת תתקבל מקבלן השיפוצים בפועל. כל הערכה אחרת תהיה בגדר "בערך" ותגרור אחריה הפתעות לא נעימות במהלך השיפוץ עצמו.

טיפים נוספים :

  • רצוי לבצע את חלוקת התשלום כך ש-50% ממנו יינתן לפני תחילת השיפוץ החיצוני ו-50% אחריו. הסיבה לכך היא שזה נותן לקבלן דרבון להמשיך בעבודה (לרוב הקבלן ידרוש מקדמה בעצמו).
  • הצעת המחיר צריכה להיות בנויה מהפירוט הבא : תיאור השירות, יחידות המידה (לרוב מ"ר או יחידות שלמות) וכמות. רק כך אתם יכולים לדעת שלא תשלמו על תוספות שונות ומשונות שלא כתובות בפועל ושיהיה לכם מחיר מדויק ולא הערכת מחיר בלבד…
  • הסכום הכולל צריך לכלול מע"מ כמובן
  • שאלו האם עלות החומרים ואביזרים נלווים, עלות הפועלים ופינוי הפסולת כלולים בהצעת המחיר (רצוי גם לבקש פירוט חומרים מכיוון שההבדלים בין חומרים באיכות שונה המשמשים לאותה מטרה הם גדולים מאוד…)
  • דאגו לוודא שהקבלן נותן לכם אחריות על העבודה ושיש לו ביטוח צד ג' נגד תביעות כך שיוכל לפצות אתכם במקרה וחס וחלילה ייגרם נזק למבנה במהלך השיפוץ.

חשוב גם לזכור שמחיר זול יותר אינו בהכרח משתלם יותר מכיוון שמחיר יותר מדי זול עלול לפגוע ישירות באיכות העבודה ועל כן לגרום לעוגמת נפש רבה.